העסקת עובדים זרים בתעשייה – דברים שמעסיקים צריכים לדעת

העסקת עובדים זרים יכולה להביא יתרונות רבים לעסקים במונחים של כישרון, חיסכון בעלויות, גמישות, גיוון תרבותי והתרחבות בינלאומית.

עם זאת, חשוב למעסיקים לוודא שהם מצייתים לכל חוקי העבודה והתקנות הרלוונטיים, ולספק תמיכה ומשאבים נאותים לעובדים הזרים שלהם

משרד הכלכלה והתעשייה מאפשר כיום הקצאת היתרים להעסקת 1,500 עובדים זרים לתעשייה.

מצד אחד, העסקת עובדים זרים מגלמת בתוכה פוטנציאל רב עבור בעלי עסקים בתחומי תעשייה שונים.

מצד שני, היא כוללת גם סיכונים שאליהם כדאי להיערך באמצעות עו"ד לייצוג מעסיקים בראשון לציון או בערים אחרות.

העסקת עובדים זרים בתעשייה

מה היתרונות של העסקת עובדים זרים בתעשייה?

אחד הדברים שאפשר לבדוק מול עורך דין שמעניק יחס אישי הינו – מהם התנאים שבהם צריך לעמוד על מנת לקבל את ההיתר של משרד הכלכלה והתעשייה.

עם זאת, לא פחות חשוב לברר מראש מה המטרות שמנסים להשיג ואיזה יתרונות רוצים לנצל.

כך לדוגמא היתרונות העיקריים של העסקת עובדים זרים בתעשייה באים לידי ביטוי כאשר מעוניינים לגייס כישרון וכוח אדם זול.

הכישרון בא לידי ביטוי אצל עובדים מיומנים שקשה למצוא בארץ, בעוד החיסכון בעלויות הוא פונקציה של השכר.

במידה ומדובר על תעשייה קיימת, צריך גם להזכיר את היתרונות של גמישות מבחינת החלפת העובדים ואפילו הגיוון התרבותי והפוטנציאל להתרחבות בינלאומית.

תנאים לקבלת ההיתר – מה צריך לדעת?

קיימים תנאים מצטברים שבהם צריך לעמוד על מנת להגיש בקשה להעסקת עובדים זרים בתעשייה בצורה חוקית.

חברות ישראליות בענף התעשייה צריכות למשל להיות מוגדרות כך על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אבל הן גם חייבות להראות שהן מחפשות להעסיק עובדים מיומנים שנמצאים במחסור.

לשם השוואה, תנאים אחרים מדברים על תקרת היתרים וקובעים שעליה לעמוד על מכסה של עד 10% עובדים זרים מכלל המועסקים הישראלים.

מעבר לכך, תנאים אחרים מתייחסים לתוקף ההיתרים ולשכר שצריך לספק להם לפי חלוקה לקבוצות (קבוצה א' כוללת מהנדסי תעשייה וייצור ומהנדסי מכונות, קבוצה ב' כוללת הנדסאים וטכנאים וכן הלאה).

בכל מקרה, התייעצות עם עורך דין תהיה הפתרון האידיאלי לכל מעסיק ששוקל לגייס עובדים זרים.

מוזמנים לדבר איתנו עוד היום בטלפון 03-9444125 ונשמח לעזור לעשות לכם סדר בבלגאן.

עד אז, מוזמנים לעקוב אחרינו ולשמור איתנו קשר על ידי סימון לייק בעמוד הפייסבוק שלנו 🙂

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם >>

אז מה היה לנו כאן עד עכשיו?
אודות כותבי המאמר:
משרד עורכי דין ישראלי בן יאיר

המשרד שלנו מתמחה בתחום המשפט האזרחי – מסחרי, דיני משפחה, גישור וגירושין, דיני עבודה ומקרקעין. אנחנו מייצגים כבר שנים רבות לקוחות בבתי משפט בערכאות השונות, בעסקאות ובישיבות הגישור, ועומדים לשירותכם מהטלפון הראשון ועד הצלחת התיק!

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר:
פוסטים נוספים שיכולים לעניין אתכם: